Najciekawsze growe premiery 2014 roku

gry premiery 2014Nowy rok! Minione dwanaście miesięcy nie były złe pod względem wydań, ale rok 2014 zapowiada się jeszcze ciekawiej. Mam nadzieję, że nie pozbyliście się jeszcze swojego Playstation 3, bo jest to obowiązkowa maszyna na ten rok dla fanów japońskich gier. Co ciekawe, 3DS, który w zeszłym roku przechodził drugie narodziny, nie ma na razie zbyt wielu zapowiedzi. Oto lista najbardziej wyczekiwanych przeze mnie growych premier w 2014 roku!

Drakengard 3 (Playstation 3, 2014)

2014-drakengardDrakengardowi muszę poświęcić osobny artykuł, bo cała seria i jej twórcy są dla mnie fascynujący. Jakimś cudem niedobitkom z Cavii udało się namówić Square Enix do wydania trzeciej części Drakengarda. Jest to produkt tak niszowy, dziwny i zupełnie nie po drodze ze współczesnym Square Enix, że zamierzam kupić tę chociażby dla zasady.

Persona 5 (Playstation 3, zima 2014 JPN)

2014-persona5Wpisywanie na tę listę gry, o której nie wiemy absolutnie nic zajeżdża fanbojstwem z mojej strony, ale ufam Atlusowi. Wszystkie ich gry, w które miałam okazji zagrać w ciągu ostatnich pięciu lat były warte zainwestowanych czasu i pieniędzy, dlatego czuję, że mogę w ciemno zarekomendować kolejną część ich najpopularniejszej serii. Czy miałam rację dowiemy się prawdopodobnie pod koniec tego roku.

Tales of Xillia 2 (Playstation 3, lato 2014)

2014-talesofxillia2Tales of Xillia podobało mi się umiarkowanie, ale o sequelu słyszę same dobre rzeczy. System walki został podrasowany, fabuła stała się jeszcze bardziej interesująca, a i animacje ufotable jeszcze jakieś ładniejsze się porobiły. No i wciąż nie mogę uwierzyć co się dzieje z Namco.

Atelier Escha & Logy: Alchemists of the Dusk Sky (Playstation 3, marzec 2014)

2014-ateliereschalogyAtelier Ayesha bardzo mi się podobała, a fani twierdzą, że Escha i Logy jest jeszcze lepszą grą. Nie mogę się nacieszyć sukcesem niedużych firm na zachodzie, więc z pewnością nabędę nowy tytuł Gustu.

Kingdom Hearts HD 2.5 ReMix (Playstation 3, 2014)

2014-kingdomheartshd2Czy już mówiłam, że chcę Birth By Sleep w HD? Pierwszy HD ReMix wygląda świetnie i bardzo dobrze się w niego gra, więc z radością kupię drugi. Ciekawe czy Yoko Shimomura znowu podejmie się skomponowania orkiestralnych wersji ścieżek dźwiękowych!

Jojo’s Bizarre Adventure: All Star Battle (Playstation 3, 2014)

2014-jojoJeśli wierzyć ludziom, którzy grali w Jojową bijatykę, z grą są duże problemy. Funkcjonuje w niej system mikrotransakcji między kolejnymi walkami, który polega na czekaniu na naładowanie “baterii” lub wykupieniu natychmiastowego dostępu do następnej walki. Szkoda, że autorzy gry nie wzięli sobie do serca krytyki, bo poza tym Jojo’s Bizarre Adventure: All Star Battle to wielki list miłosny dla fanów tej intrygującej serii. Wygląda świetnie, brzmi jeszcze lepiej i szkoda, że siedzą w nim takie paskudztwa. Tak czy inaczej Jojo poza Japonią to Jojo poza Japonią i grę nabędę z radością.

Persona Q: Shadow of the Labyrinth (Nintendo 3DS, czerwiec 2014 JPN)

2014-personaqPersona i Etrian Odyssey razem? Czemu nie, powiedział Atlus jakiś czas temu i zapowiedział wydanie Persony Q, w której postaci z Persony 3 i 4 będą wspólnymi siłami eksplorować wielką wieżę. Atlusowcy mogliby iść linią najmniejszego oporu, ale wygląda na to, że w Personę Q weszło sporo pracy i pomyślunku. Efekty poznamy w drugiej połowie tego roku!

Final Fantasy X | X-2 HD Remaster (Playstation 3, Playstation Vita, marzec 2014)

2014-ffxhdNie mogę się doczekać tych dwóch gier. Remaster został potraktowany na poważnie, modele postaci są świetne, otoczenia wyglądają lepiej niż kiedykolwiek i boli mnie tylko brak nowych animacji. Ruchy postaci w oryginalnym FFX były dziwne, a po latach wyglądają jeszcze bardziej nieswojo. No nic, tak czy inaczej chętnie pogram w obie gry na przenośnej konsolce.

DanganRonpa: Happy Trigger Havoc (Playstation Vita, luty 2014)

2014-danganronpaPo napisaniu dwóch tekstów, w których wyrażam miłość do tej gry jest mi trochę głupio, ale mogę się powtórzyć. Danganronpa na PSP była najlepszą grą w jaką grałam w 2013 roku i nie mogę się doczekać aż znowu skradnie mi serce na Vicie.

Persona 4: Dancing All Night (Playstation Vita, jesień 2014 JPN)

2014-personadancingallnightDancing All Night to mój tegoroczny czarny koń. Atlus mógłby zrobić ostatniego gniota, ale najwyraźniej znają wartość swojej serii i dzielą się pracą z ludźmi, którzy znają się na rzeczy. Personę 4 Arenę zrobili ze specami od bijatyk Arc System Works, a Dancing All Night będzie efektem współpracy z Dingo, którzy wybili się na robieniu gier rytmicznych o Miku Hatsune. Z obsadą Persony 4 potańczymy w drugiej połowie tego roku.

The Legend of Heroes: Trails in the Sky SC (Steam, PSN, lato 2014)

2014--titsscPrawdę mówiąc jestem znacznie bardziej podekscytowana tym, że obie części gry wylądują na Steamie niż tym, że dożyliśmy zapowiedzi Second Chapter. Czy wyobrażacie sobie ile “nowych“ osób zagra w te super niszowe gry? Czy widzicie oczami wyobraźni te zniżki? Nie mogę się doczekać. Więcej takich gier na Steamie proszę!

Kilka lat temu miewałam problemy ze znalezieniem jakichkolwiek intersujących gier, które mogłyby wyjść po angielsku. Tymczasem w tym roku znalazł się materiał na powyższą listę, poza którą funkcjonuje jeszcze kilka tytułów (Lightning Returns, Tales of Symphonia Chronicles, Demon Gaze, Conception II), które nie wywołują u mnie nadmiernego hajpu, ale ciągle są interesujące. Innymi słowy zapowiada się bardzo dobry rok dla fanów gier z Japonii. Mam nadzieję, że Wasze portfele są bardziej gotowe od mojego.

Komentarze

