Steins;Gate – zapowiedź

banner-steinsgateCóż to, uważacie, że Visual Novel to strata czasu dla niedorobionych erotomanów? Pewnie macie rację, a tymczasem okazuje się, że jeden z lepszych tytułów z tego gatunku pojawi się już wkrótce w języku angielskim. Yay!

Znowu muszę się przyznać, że poza wiedzą o tym, że Steins;Gate istnieje i doczekało się adaptacji anime, niewiele o tej grze wiem. Obejrzałam nawet pierwszy odcinek wspomnianego animu, ale było brzydkie i mnie nie wciągnęło, więc zignorowałam ciąg dalszy. No i ploty o tym, że oryginalna nowela doczeka się tłumaczenia latały po internetach już od dłuższego czasu, więc postanowiłam poczekać.

steins gate scr

Fabuła gry opiera się na nauce, podróżach w czasie i piciu Dra Peppera, więc jest intrygująco. Zamierzam żyć w błogiej nieświadomości co do szczegółów historii aż do czasu, kiedy sama będę miała przyjemność kupić to cudo. Wiem tylko, że gra jest chwalona za inteligentnie napisaną fabułę i ciekawe postaci, co jest dla mnie wystarczającym powodem żeby zapoznać się z tym dziełem. No i odkąd dowiedziałam się, że Fate/stay night jest uznawane za jednego z najlepszych przedstawicieli visual novel, zawsze szukam okazji by zaprzeczyć temu stwierdzeniu.

Steins;Gate zachęca przede wszystkim rysunkami autorstwa niejakiego Huke’a. Jego prace są bardzo charakterystyczne i operają się na korzystaniu z tekstur. Dlaczego wszystkie adaptacje jego prac w wersji anime to ignorują, nie wiem. W każdym razie chętnie poświęcę kilkanaście (-dziesiąt?) godzin na oglądanie jego ilustracji.

Steinsgate charactersWyrzućcie filtr z teksturą, narysujcie te same postaci brzydziej i macie designy z anime!

Steins;Gate ma mieć anglojęzyczną premierę w zimie 2013/2014. Wiadomo, że tłumaczenie opiera się na pracy fanów i gra będzie posiadała tylko oryginalną wersję dźwiękową. Się znaczy brak dubbingu. Jast USA zabiega o wydanie gry na Steamie i mam nadzieję, że pojawi się ona na platformie w miarę szybko. Grę można zamówić przedpremierowo już teraz, cena za wersję cyfrową wynosi niecałych 40$, a limitowana wersja fizyczna z miłymi dodatkami kosztuje prawie 60$.

3 uwagi do wpisu “Steins;Gate – zapowiedź

    1. Taka zasada w animu ostatnio – jeśli coś ma ciut bardziej przemyślany scenariusz, to jest duża szansa na to, że to adaptacja jakiejś noweli, niekoniecznie growej. ^^;

  1. Jeżeli gra będzie miała odrobinę więcej interakcji, niż standardowe visual novel (po Danganronpie jestem jeszcze bardziej wybredna), to biorę w ciemno :D

Komentarze

