Koniec łez, czyli E3 2013 (z punktu widzenia japonioentuzjasty)!

Już od dłuższego czasu było wiadomo, że tegoroczne Expo w Los Angeles będzie, w przeciwieństwie do ubiegłorocznej imprezy, godne uwagi dla osób zainteresowanych czymś innym niż stereotypowe shootery. Omówmy więc sobie w mniej lub bardziej złośliwy sposób co to się działo na E3.

Square Enix

  • Okazuje się, że Kingdom Hearts III to już nie jest jakiś abstrakcyjny wymysł fanów, ale autentyczna gra nad którą (być może) trwają prace. Tetsuya Nomura opowiedział co nieco na temat gry i konkluzja jest jedna: trochę zbyt prędko ją zapowiedzieli. Chyba wiecie co to oznacza.

  • Można się było tego spodziewać, ale Final Fantasy Versus XIII ewoluowało w Final Fantasy XV. Gameplay wygląda… dobrze. Na mój gust troszkę za dużo scenariusza, a za mało swobodnego biegania, ale to dopiero początek – zobaczymy co będzie dalej. W każdym razie mam już też swojego husbando. Z waifu może być ciężko, bo póki co znamy tylko dwie panie.

  • Przed rozpoczęciem targów zorganizowano spotkanie dla dziennikarzy dotyczące przyszłości Final Fantasy. Okazuje się, że zarówno Final Fantasy XV, jak i Kingdom Hearts III ukażą się na Playstation 4 i Xboxa One. FFXV może doczekać się sequeli, KHIII jest robione przez tę samą grupę ludzi, którzy stworzyli Birth By Sleep. Type-0 nie było i nie będzie.

  • Lightning Returns: Final Fantasy XIII teoretycznie ma ciekawy system walki: główna bohaterka ma kilkanaście klas, które niczym w FFX-2 zależą od noszonego przez nią stroju, a na podstawie dostępnego AP (czy jak tego nie nazwali) może wykonywać różne czynności podporządkowane do przycisków na padzie… niczym w Valkyrie Profile (ta przenośnia boli). W praktyce demo pokazało, że poziom trudności jest za niski, a reszta gry to jeden wielki fanservice. To drugie może być zaletą.

ibiC1oM3u0gi3HWpis bez husbando to wpis stracony.

Atlus

  • Czy wiedzieliście, że na targach można było pograć sobie w Shin Megami Tensei IV? Dla mnie to wciąż kosmos. W każdym razie pojawił się nowy trailer, voice acting brzmi coraz lepiej, ew. ja się już do niego przekonałam.

  • Nowy trailer z Dragon’s Crown. Ta gra wygląda coraz lepiej z każdym materiałem. Nie widzicie tego, ale wyciągam ku niej kościste paluchy w chciwym geście.

  • Atlus zapowiedział wydanie Etrian Odyssey Untold: The Millennium Girl, czyli wzbogaconą o fabułę przeróbkę pierwszej gry na 3DSa. Czemu nie?

Inni

  • Nigdy nie byłam fanką gier, w których jest się zakutą pałą i w samotności naparza się wszystko, co się rusza, ale seria Souls powolutku zmienia moje nastawienie. Trailer z Dark Souls II wygląda smakowicie.

  • Namco nie zapowiedziało Jojo’s Bizarre Adventure All Star Battle (niektórzy wierzyli w The Last Guardian, a ja w to). Jest mi z tego powodu niezwykle smutno. Pochwalili się za to najlepszym trailerem, jaki otrzymała którakolwiek z gier z serii Tales na zachodzie.

  • Wind Waker HD przypomina już oryginał i dużo na tym zyskał.

  • Monolith Softowe X ma nowy trailer, jest fajnie. Szkoda, że ogólnie rzecz biorąc Nintendo Direct mnie nie porwało. Może gdybym była chociaż troszkę zainteresowana Super Smash Bros…

  • Aksys Games zabawią się w developera i wspólnie z Black Tower konstruują aRPG pt. Magus. O co chodzi i z czym się to je dowiemy się w przyszłości.

Square Enix zdominowało ten wpis i nie bez powodu. Kwadratowi strasznie chcieli przypodobać się dawnym fanom i muszę przyznać, że podjęli bardzo dobre działania w tym kierunku. Poklepuję ich po metaforycznych plecach. Jeśli tylko wydadzą te wszystkie zapowiedziane gry to być może przestaną być chodzącym żartem. Tymczasem E3 2013 można uznać za bardzo udane. Kto nie widział konferencji, powinien nadrobić przynajmniej ich skrócone wersje. Oby przyszłoroczne imprezy były równie godne uwagi!

5 uwag do wpisu “Koniec łez, czyli E3 2013 (z punktu widzenia japonioentuzjasty)!

  1. No więc nowe gry od Square interesują mnie mało, ale jestem płytka, więc bardzo podobał mi się tatuś w trailerze XV, szkoda, że pewnie szybko umrze. Albo zniknie bez wytłumaczenia, jak pan Estheim z XIII.
    Dragon’s Crownem się jaram, bo to pierwsza gra od Vanillaware w którą mam szansę nie odpaść po pierwszych paru minutach. Trailer bardzo fajny.
    Nie mogę się przestać śmiać z fryzury dzieciaka z SMTV.
    Jojo nie wyjdzie na zachodzie, może w Europie gdzieś za dwa lata, ja tam sprowadzam, najwyżej kupię drugi raz. Also, nowy trailer Jojo zupełnie przesłonił mi wszystko, co widziałam z E3. I tylko smutam, że z nowych postaci najlepiej wygląda gameplay Cezara, którego najmniej lubię.
    A i jeszcze po E3 jaram się trochę nowym MGSem, Ocelota będzie grał Troy Baker, wooo. Pewnie i O’Brien gdzieś tam się wślizgnie, on jest wszędzie. A, no i Bayonettą, nowy wygląd i co-op mnie ałkiem kupiły.

    1. Zauważyłam, że tatuś Noctisa jest bardzo popularny wśród pań. Jak dla mnie zbyt często wskakuje do uncanny valley. I mam nadzieję, że chociaż fajnalach nie będących trzynastką scenariusz będzie miał jakiś sens, albo przynajmniej będzie wiadomo jak z punktu A dotarliśmy do punktu B.

      Przyzwyczaiłam się już do jego fryzury, ale oni wszyscy są pod tym względem upośledzeni. Widocznie to jest cena bycia samooraiem.

      Naiwnie się łudziłam, że może coś jednak coś z tym Jojo ASB. Zdążę się zapoznać z resztą bohaterów zanim będzie mnie stać na importowanie. Dotarłam do ‚Diamond is Unbreakable’!

      Liama słyszałam w paru trailerach, więc nawet jeśli nie w nowym MGSie, to wszędzie indziej się znajdzie. :)

      1. Well, po prostu lubię tatusiów, a ten jest jeszcze trochę podobny do starego Ezio ;)

        To jest „Diamond is Not Crash”! Also, ulubiony Jojo i ulubiony villain autora. Pewnie dlatego ten drugi będzie jako DLC.

Komentarze

