10 najlepszych postaci żeńskich w (japońskich) grach!

najlepsze postacie zenskie gryJedną z najważniejszych rzeczy w dobrym RPGu są ciekawe postaci. Właściwie jestem grze bardzo wiele rzeczy wybaczyć jeśli bohaterowie są interesujący i zapamiętywalni. Jako że mentalnie nigdy nie przekroczyłam bariery szesnastego roku życia, postanowiłam stworzyć listę swoich ulubionych postaci. W tym tygodniu panie!

10. Millenia (Grandia II)

Millenia to taka Mary Sue z fantastyczną aktorką dubbingującą. Oglądałam kiedyś japońską wersję Grandii II i japońska Millenia nie umywa się do fantastycznej wersji Jodi Benson. Dzięki niej przewidywalna diablica ze złotym sercem dostała dodatkowy, szalenie zabawny wymiar, a jej dialogi z głównym bohaterem mogłabym sobie wywiesić nad łóżkiem. Właściwie to jest mój ulubiony aspekt tej bohaterki: średnio interesują mnie jej diaboliczne skłonności i przedziwne ciuchy okrywające powabne kształty, ona jest po prostu zabawna. Nawet nie wiecie jaka to rzadkość wśród postaci kobiecych.

TL;DR: Millenia jest zabawna, a głosu udziela jej fantastyczna aktorka.

 

9. Agrias Oaks (Final Fantasy Tactics)

Ze względu na specyficzne projekty postaci i jeszcze bardziej specyficzne tłumaczenie, fakt, że Agrias jest kobietą dotarł do mnie około dwudziestej godziny gry. Było to na długo przed tym, gdy dotarły do mnie takie socjologiczne rewelacje jak płeć kulturowa i role płciowe, więc postać Agrias zrobiła na mnie wrażenie. Nie była przedstawiana jak żadna inna bohaterka, z jaką miałam do czynienia. Dla Agrias najważniejsze były lojalność i wykonywana praca, jej płeć nie była istotna. Poza tym była najsilniejszą postacią, którą dostaliśmy wcześnie w grze na stałe i zapewne gdyby nie pojawienie się pewnego starszego pana, zostałaby w wielu drużynach na stałe. Tak czy inaczej Agrias odmieniła moje spojrzenie na media i zapewne jest w jakimś stopniu odpowiedzialna za tematykę, którą zajmuję się w mojej pracy dyplomowej. Dzięki, Yasumi Matsuno!

TL;DR: Agrias to klasyczny, lojalny aż do bólu rycerz, który przy okazji jest kobietą. Gdyby nie występowała w świecie, gdzie takie osoby to wyjątki, byłaby nudna.

 

8. Beatrix (Final Fantasy IX)

Beatrix również jest rycerzem, ale różnią ją od Agrias dwie kwestie: większość historii bohaterki FFIX polega na rozpatrywaniu ślepej lojalności, no i Beatrix ma szczegółowo wyrenderowane, imponujące krągłości. Final Fantasy IX jest naszpikowane świetnie napisanymi postaciami, ale Beatrix wyróżnia się wśród nich tym, że jest antagonistką i stopniowo poznajemy jej punkt widzenia. W tak zwanym międzyczasie wielokrotnie kopie naszej drużynie zadki, co też jest nie bez znaczenia. Szkoda tylko, że nie mogła trafić do drużyny na stałe, bo mam wrażenie, że mogłaby z powodzeniem zastąpić chociażby rudzielca, o którym wszyscy zawsze zapominają.

TL;DR: Beatrix jest postacią antagonistyczną z moralnymi dylematami i systematycznie kopie tyłek graczowi (i nie tylko).

top10l-7

7. Ashelia B’nargin Dalmasca (Final Fantasy XII)

Uwielbiam Ashe głównie ze względu na to, że jest straszną jędzą dla większości osób. Właściwie dlaczego nie miałaby być? Z dnia na dzień straciła wszystko: rodzinę, państwo, świeżopoślubionego męża i ostatecznie ląduje wśród złodziei, morderców i niezwiązanych dzieciaków. Większość osób na jej miejscu załamałaby się, jednak Ashe organizuje ruch oporu. Bo tak powinny robić księżniczki.

TL;DR: Ashe to jędza, która jest w stanie wciągnąć w konflikt bogów, byle tylko odzyskać niepodległość swojego państwa. Bo tak powinny robić księżniczki.

top10l-6

6. Mercedes (Odin Sphere)

Kontynuując temat księżniczek, Mercedes jest wyjątkowo imponującą przedstawicielką tejże grupy. W trakcie swojej historii musi przestać być rozpuszczonym bachorem i stać się liderką, żeby jej ojczyzna mogła przetrwać. Mimo że na początku jest wyjątkowo drażniąca, to z czasem Mercedes staje się dzielną i odważną osobą, która jest w stanie pobić samego Odyna. Najwidoczniej to też należy do odpowiedzialności księżniczek.

TL;DR: Mercedes z rozwydrzonej pannicy zmienia się w prawdziwą królową.

6 uwag do wpisu “10 najlepszych postaci żeńskich w (japońskich) grach!

  1. Niewątpliwy urok Grandii 2 polega właśnie na poczuciu humory, świetnych dialogach i genialnym angielskim dubbingu, a Millenia jest postacią świetnie eksponujące te właśnie cechy – na pewno umieściłbym ją na swojej liście top10 i to w ścisłej czołówce.
    Cieszę się jak głupi widząc na twojej liście postać z Persony 2 :D. Ulala to faktycznie typ postaci jaki bardzo rzadko widuje się w jRPG, pewien stereotyp karze się raczej spodziewać słodziutkich idealistek ratujących świat, a nie takich kobiet po przejściach (mimo młodego wieku) mających skłonność do alkoholu jak Ulala. Persona 2 ma w ogóle niezłą kolekcję intrygujących postaci, Freud skakałby z radości mogąc posadzić je na kozetce :D
    Nigdy nie angażowałem się jakieś fanowski wojny dotyczące FFVII, ale zawsze bardziej lubiłem Tifę niż Aeris – może przez to, że (w przeciwieństwie do Aeris) nie była na siłę kreowana na chodzący ideał.
    Jedyną postacią z twojej listy, której jakoś szczególnie nie lubię jest Yuna :D. Może to trochę krzywdzące, ale jak dla mnie to FFX nie powinno być opowieścią o Yunie i Tidusie, ale o Brasce, Auronie i Jechcie :)

    Kogo dorzuciłbym do tej listy? Może jeszcze kilka pań z FF: Rosę, Faris, Celes, Quistis, Freyę. Leen i Feenę z Grandii. Na pewno znalazłoby się kilka postaci z serii Fire Emblem (Florina <3, Serra <3) choć tam wątki pojedynczych postaci są raczej mało rozbudowane.

    1. Mimo upływu lat nie przestaję marzyć o jakimś prequelu z Brascą, Auronem i Jechtem w roli głównej! Tak zmarnować okazję na mniej lub bardziej subtelny fanservice w X/X-2 HD. :P

      Też zawsze lubiłam Quistis, mimo że w porównaniu do pozostałych wymienionych przez Ciebie bohaterek jest znacznie mniej rozbudowana. Muszę się jeszcze nagrać w Fire Emblemy, ale coś czuję, że Titania byłaby jedną z moich ulubienic. ^_^

  2. Jeśli już Persona 2, to ja wolę Maye Amano, jest w niej coś intrygującego, w ogóle P2:IS ma świetną obsadę ( w P2:EP nie grałem), wydaje mi się, że jest nawet lepsza od tej, tak wychwalanej z P4. Po prostu ich relacje są strasznie fajne, a rola Mayi jako łącznika pomiędzy resztą jest wyjątkowo udana. Chyba pierwsza bohaterka w grach, którą polubiłem za to, że wydawała mi się taka prawdziwa, unikalna pod względem zachowania i charakteru. W zasadzie mogłaby zostać protagonistką..czeaj… została! Ja chcę remake P2:EP po angielsku. ;(

    1. Zła wiadomość jest taka, że jako protagonistka Maya traci głos. Nie wiem dlaczego Atlus ma taką obsesję na punkcie pozbawiania swoich głównych bohaterów strun głosowych. No i zawsze możesz sobie kupić EP na PSNie! Wiem, że to nie to samo, ale zawsze lepsze to niż nic… co nie? Zawsze wolałam Eternal Punishment od Innocent Sin ze względu na to, że bohaterowie są ciut starsi i nie uczęszczają do szkół średnich. Taka mała rzecz, a cieszy.

      Mayę kocham miłością pierwszą, ale zawsze wydawała mi się ciut zbyt idealna. Mam słabość do bohaterów, którzy nie radzą sobie w życiu. :P

  3. Zgodzę się 100% z MIlenią:) Cała postać mimo całej swej niby demoniczności, jest bardzo ludzka. Od siebie dodałabym jeszcze Sheenę z Tales of Symphonia. Nie dość, że ma fajne ciuchy i uroczo wygląda, to jeszcze jest summonerem, co u mnie daje wielki plus. Ostatnio zaczęłam również pałać sympatią do Colette również z Tales of Symphonia, mimo, że początkowo jej nie lubiłam. Jednak po drugim przejściu gry zaczęło mi się robić jej żal przez misję jaką musi wypełnić i zobaczyłam jej drugą stronę- dziewczyny, która chce po prostu cieszyć się życiem razem z Llyodem. Ostatecznie dodałabym także Marthę z Tales Of Symphonia 2 za jej dialogi z Emilem i w ogóle za całokształt.

Komentarze

