Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX – zapowiedź

Square Enix wydaje na rynku anglojęzycznym gry, którymi ludzie są zainteresowani! Jeśli chcecie się kłócić, że mają Eidos, to róbcie to na innym blogu, bo tutaj gadamy o Kaczorze Donaldzie z nadmierną ilością suwaków i Myszce Mickey, która jest Jedi. Tym razem w HD.

Teoretycznie seria Kingdom Hearts powinna być moją ulubioną rzeczą w kosmosie, bo jest sumą jednych z moich najulubieńszych rzeczy w kosmosie: postaci z filmów Disneya, postaci z Final Fantasy i muzyki Yoko Shimomury. A jednak coś mi tam zgrzyta i po dziś dzień nie jestem pewna czy to lekko ogłupiające uniwersum, czy niezbyt pociągający system walki (z wyjątkiem Birth By Sleep). Jednej rzeczy nie mogę tym grom jednak odmówić, mianowicie urody. Absolutnie mnie więc nie dziwi, że Nomurze udało się wydostać ze swojej piwnicy i przekabacić pomysł przeniesienia serii na wyględną konsolę.

Kingdom Hearts 1.5 ReMIX zawiera w sobie pierwsze Kingdom Hearts oraz Kingdom Hearts Re:Chain of Memories, a także filmiki z Kingdom Hearts 358/2 Days. Pierwsze Kingdom Hearts będzie edycją Final Mix, czyli ma jakieś superważne dodatki (wersja wcześniej nie wydana poza Japonią), a Kingdom Hearts Re:Chain of Memories to przeróbka przeróbki gry z GameBoya Advance’a na PS2. W 358/2 Days (DS) pograłam niecałe dwie godziny i bezpowrotnie się z nią rozstałam, więc same filmiki uznaję za dobry pomysł.

Cieszy odwoływanie się do tradycji durnych podtytułów, chociaż być może warto było poszukać jakiegoś łaciną pobrzmiewającego dodatkowego słowa.

Dlaczego taki dziwny zestaw? Zapewne po to, żeby ominąć jakoś przepisy Sony, które nie pozwalają na wydawanie pojedynczych przeróbek HD na fizycznych nośnikach (dlatego Okami HD jest dostępne tylko na Playstation Network. To wszystko nie dotyczy Japonii). Przy okazji SE zostawia otwartą furtkę na drugą taką edycję.

Tak czy inaczej Kingdom Hearts 1.5 ReMIX ukaże się w USA i Europie na jesieni, czyli jakieś pół roku po japońskiej premierze. Nie pytajcie dlaczego, ja przestałam się zastanawiać nad decyzjami Square Enix już jakiś czas temu. Niestety, w swojej naiwności mam nadzieję, że skoro to i FFXIV 2.0  już są (prawie) gotowe, to może zajmą się czymś innym. Kiedyś się nauczę.

2 uwagi do wpisu “Kingdom Hearts 1.5 HD ReMIX – zapowiedź

  1. Z ostatnich wydarzeń to bardziej mnie ruszyło info, że Eternal Punishment trafił na PSN. Co prawda amerykański i w oryginalnej wersji, a nie PSP, ale zawsze. Mam nadzieję, że do Europy będzie bliżej ze Stanów niż z Japonii :)

Komentarze

