Co tam panie u…? #3

Witam w kolejnej odsłonie pozbieranych newsów, które w zasadzie obchodzą tylko mnie i nieliczne jednostki o bardzo określonych zainteresowaniach. Na całe szczęście w czasie trwania mojej twórczej niemocy objawiły się ciekawe rzeczy.

Największym newsem ostatnich tygodni bez wątpienia jest Nintendo Direct Wii U. Spodziewałam się, że pokażą parę gier, ale w życiu bym nie przypuszczała, że większość mnie zainteresuje!

  • W Wind Wakera chciałam zagrać zawsze, zwłaszcza, że przepięknie się zestarzał. Paradoksalnie dotychczasowe materiały z wersji HD wyglądają gorzej niż oryginał, ale nie traćmy nadziei.
  • Bardzo wielu ludzi zużyło ogromne ilości płynów ustrojowych by przedstawić swoją ekscytację nową grą autorstwa Monolith Softu. Też mi się bardzo to to podoba i chętnie zagram, nawet jeśli Xenoblade nie było dla mnie zejściem aniołów na ziemię.
  • Trochę żałuję, że nie nagrałam swoich reakcji na teaser Shin Megami Tensei x Fire Emblem, byłabym jak ci ludzie na YouTubie. Nikt się takiego crossoveru nie spodziewał i należy mieć nadzieję, że rezultat końcowy będzie równie odlotowy, co sam pomysł.


Newsy spoza Nintendo Direct może nie są równie spektakularne, ale również godne odnotowania.

  • Co się dzieje ze Square Enix, kont.: wydanie niejakiego Final Fantasy: All The Bravest na iSprzęty nie pozostawia wątpliwości, że firma robi sobie jaja ze swoich najwierniejszych i najstarszych fanów. Nie dość, że to kolejny przykład prymitywnego wyciągania kasy od klientów, to sama gra jest, według podejrzanie wysokiej liczby źródeł, ‘obrazą dla fanów serii’.
  • Aktor udzielający głosu Roxasowi (dźwięki nsfw) pochwalił się, że trwają prace nad anglojęzyczną wersją Kingdom Hearts 1.5 HD. Dowcip polega na tym, że to jeszcze o niczym nie świadczy.
  • Czy mówiłam już o tym, jak bardzo chcę Fire Emblem: Awakening? A Amerykanie dostaną jeszcze przepiękną edycję konsoli, żeby ją odpowiednio zaśliniać.
  • A propos 3DSa i zaśliniania, Nintendo zapowiedziało, że Project X Zone ukaże się na zachodzie. Fani imponująco dużych liczb i takichże animowanych biustów będą mieli sposobność nacieszyć się grą w lecie. Minusem jest wyłącznie japońska wersja językowa, ale nie będę udawać, że nie rozumiem takiej decyzji.
  • Atelier Ayesha będzie mieć europejską premierę 8. marca. Fani są niezadowoleni, bo Tecmo Koei nie zadbało o to, żeby w grze znalazła się japońska wersja językowa.
  • XSEED oszaleli i jednego dnia przedstawili swoje plany na ten rok, czyli: Ys Celcetę, Ys I & II Chronicles+ (Steam), Rune Factory 4, Valhalla Knights 3 i KILLER IS DEAD.
  • Aksys Games zabiera się za wydanie Muramasy na Vitę. Nie byłoby w tym nic ekscytującego gdyby nie to, że zajmą się ponownym tłumaczeniem gry, bo ta zrobiona przez Ignition była… nie najlepszej jakości.
  • Na koniec działalność fanowska: tłumaczenie Valkyria Chronicles III czyni fantastyczne postępy i nareszcie rozpoczęły się prace nad Final Fantasy Type-0!


Początek roku pozostawia mnie z otwartą z wrażenia paszczęką. Gry! Wszędzie gry! A za tydzień pierwsze wrażenia z Corpse Party: Book of Shadows. Dużo ich nie będzie, bo w ostatnim czasie wsiąkłam w robienie platyny w Resonance of Fate i wykańczanie Radiant Historii, ale zdołałam już wyrobić sobie zdanie.

Komentarze

