Ys Celceta – zapowiedź

Steamowa wyprzedaż wywołała u mnie gorączkę Ys. Co prawda dobitnie przekonałam się, że jestem manualnie upośledzona (dwa przyciski w tym samym czasie? Nieeee–), ale zabawę miałam przednią. Mimo że na półeczce czeka jeszcze kilka gier z serii, nie miałabym problemu z kupieniem następnej. Falcom zna takie potrzeby i jakiś czas temu zapowiedział wydanie kolejnego tytułu, skrótowo zwanego Ys Celceta (z różnym tłumaczeniem podtytułu, napopularniejszą wersją jest Sea of Trees). 

Ys Celceta jest inspirowane Ys IV, to znaczy jest czymś ciut poważniejszym niż zwykła przeróbka. System walki przypomina ten z Ys Seven, czyli oprócz Adola dostajemy kilka grywalnych postaci, a i sam wygląd gry jest, rzecz jasna, zupełnie inny. Nie jestem przekonana do nowych projektów postaci, bowiem jestem fanką designów Katsumiego Enamiego (pracował przy ostatnich grach Falcoma, w tym przy Ys Seven), ale jest to drugorzędna sprawa.

Chociaż kiedy najbardziej podoba mi się panienka w biało-różowo-fioletowych pantalonach z gigantyczną blond fryzurą to mamy problem.

Ys Celceta będzie wykorzystywać świńskie możliwości dotykowe Vity, więc szykuje się kupa zabawy, szczególnie dla ludzi z ograniczoną koordynacją oko-ręka. Falcom wymienił nowe elementy w rozgrywce, w tym uczenie się nowych umiejętności podczas naparzania się z co większymi przeciwnikami, oraz wykorzystywanie specyficznych zdolności sprzymierzeńców poza walkami. Uspokajam, że zarówno warstwa muzyczna gry, jak i bossowie zapowiadają się jak zawsze bardzo fajnie.

Nie wiadomo czy gra pojawi się w języku Anglów i Sasów. Na wszelki wypadek kupujcie Ys: The Oath in Felghana i Ys Origin na Steamie. XSEED na pewno się ucieszy, a Wy pogracie w fajne action RPG.

Komentarze

