Persona 4: Arena – zapowiedź

Z cyklu bolesne wyznania: ni diabła nie umiem grać w bijatyki. Jestem upośledzona manualnie, dlatego zapanowanie nad combosami to dla mnie nadludzki wysiłek, który kończy się w najlepszym przypadku na tym, że przeciwnik wykańcza moją postać minutę później. Tym bardziej boli mnie owoc romansu Atlusa z Arc System Works, nad którym dziś sobie powzdychamy.

Nie wiem czy wspominałam, ale Persona 4 to jedna z moich ulubionych gier. Niekoniecznie pochwalam ostatni wybuch jej popularności objawiający się anime czy reedycją na Vitę, ale dzisiejsza gra wygląda na dość ambitny projekt. Zacznijmy od tego, że Arc System Works robią szalenie widowiskowe i, jak mówią ludzie którzy się na tym znają, fajne gry. Połączenie ich kunsztu z ulubionymi postaciami z P4 przy muzyce Shojiego Meguro brzmi absolutnie fantastycznie. Co prawda mogło być jeszcze lepiej, bo nie zapowiada się żeby Meguro miał współpracować z Daisuke Ishiwatarim, ale i tak jest nieźle.

Unf.

Mówiąc nieźle mam na myśli zajebiaszczo, bowiem oprócz pełnego składu z Persony 4 twórcy dokooptowali dorośniętych Mitsuru i Akihiko. Gdzieś tam jeszcze się kręcą Aigis i nowa panna robot, ale kogo to obchodzi. Akihiko lata topless, a Mitsuru w skórze i futrze.

Unf.

Nie muszę chyba nic mówić o grafice, przecież z niej jest znane Arc System Works nawet takim ignorantom jak ja. Robią jedne z najfajniejszych sprite’opodobnych postaci jakie zdarzyło mi się oglądać w ostatnich latach. Do tego dodajmy wystylizowany na P4 interfejs i naprawdę będzie na co popatrzeć.

Gdyby nie moja wspomniana dysfunkcja Persona 4: Arena (czy The Ultimate in Mayonaka Arena jak ją ozwano w oryginale) byłaby na mojej liście zamówień. Niestety, ciężko mi kupować grę za 60 dolarów mając niemal gwarancję, że nie pobawię się przy niej zbyt dobrze. Oczywiście mogłabym zamiast tego kupić którąś z części BlazBlue i zmusić się do poprawy umiejętności, ale do tego potrzebuję jeszcze jednej bezkoszulkowej zapowiedzi.

W Japonii już miała miejsce premiera gry w wersji arcade, a zarówno japońska, jak i amerykańska edycja na PS3 i X360 zostanie wydana już w lecie.

Komentarze

