5 (japońskich) gier dla których wciąż można kupić PSP (lub grać w nie na Vicie)

Disclamer: Nie, Sony nie płaci mi za takie teksty. A mogliby, holender.

Ostatnio niezbyt dużym wysiłkiem wydusiłam z biblioteki Playstation Portable gry, dla których warto kupić jest tę konsolę. Dzisiaj postaram się znaleźć coś, przy czym w przyszłości będzie można zmarnować cenny czas albo na PSP, albo na Playstation Vita. Bo, przypominam, gry na tę pierwszą konsolę będą grywalne na najnowszym dziecku Sony.

Internet[1] obśmiał się już z tego, jak to na PSP nie ma gier, więc w czasie, kiedy kieszonsolka Sony powolutku dogorywa, złośliwie komentowane jest każde wydawanie nowego tytułu na tę konsolę, szczególnie kiedy mowa jest o rzeczach tak niszowych, jak japońskie RPGi. Tak czy inaczej PSP nadal oferuje coś nowego, więc przyjrzyjmy się na co być może będzie warto wydać pieniądze w najbliższym czasie.

5. Black Rock Shooter The Game

Black Rock Shooter to w dużym skrócie wytwór, który nie ma większego sensu. Huke, pewien znany designer, inspirując się piosenką Supercell stworzył projekt tej postaci. Od tego czasu BRS stała się raczej niewytłumaczalnym fenomenem z OAV, mnóstwem figurek i multum innej maści towarów na koncie. Do tej listy dołącza gra, której wydania podjęło się NISA (w Europie, co ciekawe, również). Co najśmieszniejsze, gra okazuje się być całkiem ciekawa, a już z pewnością ma bardzo interesujący soundtrack (z ograniczoną ilością Miku Hatsune, yay!).

4. Hakuoki: Demon Of The Fleting Blossom

Gry otome to na rynku anglojęzycznym prawdziwy ewenement. Jak powszechnie wiadomo kobiety nie grają, a już na pewno nie na PSP. Mimo to Aksys Games postanowiło wydać jedną z gier z serii Hakouki. Nie dość, że będzie można romansować z licznymi bishounenami, to wszystko dzieje się w bodajże XIX-wiecznej Japonii. ESRB obiecuje emocje. Premiera gry w przyszłoroczne Walentynki.

3. Corpse Party

XSEED nie przestaje zadziwiać swoim wyborem gier. Corpse Party to horror stworzony na starym dobrym RPG Makerze, a głównymi postaciami są uczniowie liceum wyglądający na czternaście lat. Dotychczasowe reklamy obiecują liczne obrzydliwości i strachy, a mój wewnętrzny sadysta nie może się nacieszyć tak przedziwną grą. Corpse Party zostanie wydane tylko na Playstation Network, amerykańska premiera już 22. listopada (europejska zaś obiecana, ale w trakcie negocjacji).

2. Fate/Extra

Fate/stay night to bardzo znana rzecz, nawet poza Japonią. Dotychczas nie miałam okazji obejrzeć anime, ani zagrać w żadną z gier, ale Aksys Games oferuje możliwość nadrobienia zaległości. Fate/Extra jest hybrydą RPG i Visual Novel, więc zapowiada się dużo interaktywnego czytania. Że nie wspomnę o tym, że filigranowa wojowniczka, lisica w kimonie lub facet w czerwonym mogą być naszymi sługami. Premiera gry miała miejsce 1. listopada, europejskiego wydania nie zapowiedziano.

1. Grand Knights History

O tej grze już wspominałam. Nope, just kidding.

Jest jeszcze jeden tytuł, o którym chciałabym wspomnieć, ale jego losy są póki co bliżej nieznane. Final Fantasy Type-0 raczej nie zostanie wydane na PSP, w innym wypadku Square-Enix dałby jakiś znak. Mimo to szanse na to, że gra w ogóle nie pojawi się poza Japonią są niewielkie, bo to zbyt duży tytuł (jest na niego większy popyt niż na tych pięć wyżej wymienionych gier razem wziętych), a sama firma przyznawała jakiś czas temu, że kombinuje w jaki sposób wydać grę na rynku anglojęzycznym.

Tak czy inaczej w stojącym nad trumną PSP cały czas jest życie i materiał na kolejne godziny grania. Powiem więcej, bardzo ciekawe godziny grania, bo japoński horror, Visual Novel i gra otome to prawdziwe rzadkości na rynku. Osobiście nie mogę się doczekać, mam nadzieję, że pozostałe marne ilości właścicieli PSP na świecie także.


[1] Pisząc o internecie zawsze wyobrażam sobie jowialnego pana w średnim wieku z resztkami pizzy na obfitym brzuchu.

9 uwag do wpisu “5 (japońskich) gier dla których wciąż można kupić PSP (lub grać w nie na Vicie)

  1. Nie, Sony nie płaci mi za takie teksty. A mogliby, holender.
    Ej, weź idź się zatrudnij w jakimś magazynie o grach, co? Ani w Neoplusie ani w PSXextreme żadnej dziewczyny nie ma, a Ty fajnie piszesz. Co?…

    Nie jesteś jedyną osobą, która nie rozumie fenomenu BRS. Aż z ciekawości sprawdzę to anime co ma być emitowane chyba od stycznia, bo skoro wszyscy narzekali na fabułę OAVki to chyba znaczy, że gdzieś tam jednak jakaś fabuła w ogóle jest?…

    Hakuouki! W normalnym języku! Nie dość, że otome, to jeszcze w klimatach samurajsko – historycznych! (Tak, XIX wiek) Bardziej wolałabym już chyba tylko UtaPri, daaamn!

    O, i Fate/Extra, wreszcie się dowiaduję co to za wersja z Saber jako Neronem a nie królem Arturem jak przywykłam. Za to będzie mój ulubiony Lancer, mam nadzieję, że nie na krótko. Pora się zainteresować.

    Ejno, dzięki za miłe niusy, może wreszcie w coś dłużej zagram na PSP!

    1. Myślałam nad tym wielokrotnie, ale jeszcze poćwiczę pisanie. Pośpiechu nie ma, bo i ludzi, którzy lubią /takie/ gry jest w Polsce naprawdę niewielu.

      Jako że mam figmę BRS to dostałam OAVkę w zestawie. Próbowałam do niej podejść już dwukrotnie, ale tuż przed drugim aktem zasypiam. Być może wtedy zaczyna się ta cała fabuła.

      Fate/Extra wylądowało w moich łapkach w tym tygodniu, mam nadzieję coś o tym cudeńku napisać. Ostrzegam tylko, że raczej nie miałam wiele do czynienia z serią, będę pisać z punktu widzenia ignoranta.

      Polecam się! :>

  2. Myślałam nad tym wielokrotnie, ale jeszcze poćwiczę pisanie.
    Bardzo mądre podejście, nie będę popędzać w takim razie, tylko cierpliwie poczekam :)

    Być może wtedy zaczyna się ta cała fabuła.
    Podobno fabuła zaczyna się od początku, ale fani nie chcieli fabuły, tylko walki, a je przeplatano fabułą i to w dodatku taką dla nastoletnich dziewczynek, o szkolnej przyjaźni, no weź, panie tego.

    Ostrzegam tylko, że raczej nie miałam wiele do czynienia z serią, będę pisać z punktu widzenia ignoranta.
    Ależ ja również za wiele wspólnego z tym nie mam, wytrzymałam jakieś pięć odcinków usypiającego Fate/Stay Night i sporo poczytałam w internetach głównie. Kiedyś będzie trzeba albo przejść VNkę albo obejrzeć tamto do końca, bo to w sumie fajna fabuła i bohaterowie.
    Tym bardziej, że F/E zawiera jeszcze postaci z Tsukihime i Kara no Kyoukai, o których wiem tyle, że w tym pierwszym są jakieś wampiry i że te wszystkie bzdury się jakoś skomplikowanie łączą i przenikają. I tak zresztą na kupno F/E zaczekam, najpierw muszę zarobić >:

  3. trafiłem na twój blog i wypowiem się co do psp, ja tam kupiłem niedawno psp i jestem zadowolony, w ogóle nie rozumiem dlaczego ta konsola nie zdobyła popularności, bardziej wole psp od ds’a.

    I co najlepsze ostatnio odkryłem serię Ys rpg, zacząłem od Ys origin na kompie, a teraz lecę wszystkie Ysy na psp jestem z tego zadowolony bo oath jest wersja fanowska z eng txt i japońskim voice acting.

    Chociaż w szótkę to zagram albo na ps2 albo na kompie.

    1. Cieszę się, że są osoby, które lubią PSP. To naprawdę nie jest zło wcielone, ani konsolowy zombiak. :>

      Powodzenia w graniu w Ys! Kiedy już przebrniesz przez wszystko, co się da, to na Playstation Vitę zapowiedziano przeróbkę czwórki. Być może ktoś ją kiedyś przeniesie na rynek anglojęzyczny.

      1. No na pewno to nie jest zombiak, naprawdę fajna konsola, chociaż ja szczerze nie potrzebowałem jej kupna bo mam ps3 ale gdy trafiłem na Ys, i zobaczyłem że są remaki na YsI & II na psp to postanowiłem, że muszę mieć psp i jestem dość zadowolony, z ogromnej funcjonalności psp emulator snes, emulator gier ps1, muzyka, filmy! i to nawet w dobrej jakosci odtwarza, jest swietna do zapychania wolnego czasu a szczególnie między przerwami na studiach, czy w podróż ją wziąść itp. NDs czy 3ds też są fajne ale to tylko konsole do gier, dla mnie mają za mało funkcji.

        Co do vity póki co za duży wydatek, ale kto wie, moze za rok, 2 lata może znajdzie sięw moich rękach, wtedy będzie już duży wybór gier :)

      2. aaa właśnie może ty grałaś już w fate/extra? co prawda już za daleko zabrnąłem i chyba nie będę zaczynał od nowa ale czy w ogóle w połączeniu gracz male i saber da się romansować?

        Już pokonałem dwóch mistrzów i nic, ciągle jest dość zdystansowana saber i jak to powiedziała lubi mężczyzn ale jeszcze bardziej kobiety i ciągle się zastanwiam czy nie zagrać laską żeby móc z nią wejść w lepsze stosunki hue hue :)

        W ogóle ogólnie trochę fabuła gry jest irytująca, ale że uwielbiam to uniwersum i przymierzam się w końcu do przejścia visual novel fate stay night to tak czy siak chcę przejść tą gre.

        1. W piątek pojawi się coś na ten temat, ale nie zgłębiałam się zbytnio w szczegóły (bo i nie grałam zbyt długo). Myślę, że da się romansować w takiej konfiguracji. Słyszałam, że nie ma takiej opcji tylko w przypadku male & Archer. Moja wewnętrzna fujoshi jakoś to przetrwa.

          Chętnie posłucham opinii o stay night, bo wielokrotnie się przymierzałam do zagrania, a jakoś mi nie wychodziło. Tymczasem powodzenia z F/E!

          1. hehe fujoshi :) Pomijając złą otoczkę jaka jest nad homo, to jednak coś w tym jest ze czasem się chce taką historyjkę miłosną przeczytać/zobaczyć LOL dobra wróćmy do rzeczywistości :P

            Ja już się trochę zagłębiłem w fate/extra i nie powala fabułą ta gra, chcieli chyba zrobić coś nowego z tego uniwersum a szczerze powiedziawszy nie skacze z radości, lepiej by było jakby się trzymali oryginału. Chociaż nie powiem, że mi się nie podoba, zobaczymy jak to się wszystko rozwiąże na końcu, no i jako fan tej serii to po prostu nie mogę w to niezagrać. skille fajne i rozwój bochaterów całkiem ciekawy ale nie robi to na mnie jakiegoś wielkiego wrażenie, a głównie przez to, że zmienili saber na inną bochaterkę i przez to nie mogę się wczuć w klimat jaki czułem w anime. Co prawda styl jej mowy jest całkiem fajny i podobny do prawdziwej saber ale to nie to samo już. Zagram pewnie jeszcze z raz żeby zobaczyć jak sytuacja ma się z Archerem.

            A co do gry visual novel, jeśli tylko w końcu się do niej zabiorę to napiszę o tym. Problemem jest tylko angielski, które niby umiem, ale bez słownika się nie obejdzie ehhhhh.

Komentarze

